Tuesday, March 6, 2012

~ Mee Ketam Sek 7 ~


.: SALAM :.

Disebabkan aku sakit gigi dan gusi, byk bende aku nk makan, tp terbatas...
So kali ni, aku nk share ngan korang pasal 1 kedai makan yg aku pernah makan haritu....
Share gmbr je yg dpt mengubati hatiku.... :(

Dekat Sek 7 Shah Alam, betul2 belakang Unisel tepi jalan tu, ada 1 kedai makan Mee Ketam...
Kedai ni semua makanan dia berunsur ketam...
kalau cari udang, kedai sebelah....  :D

Kedai ni betul2 bawah kedai Dee Attap Seafood....ala, yang last week masuk JJCM tu...
Yang emcee lelaki kejar2 emcee pompuan ngan belut tu....
Ha kedai ketam ni bawah dia je, sebelah kedai Mee Bandung Muar....

Alamat dia, Restoran Mee Ketam Kuala Lumpur, 
No 11, Kompleks Anjung 7, Jalan Zirkon B7/B, Sek 7, Shah Alam...



Ha nampk x Dee Attap Seafood tuu...ha bukan kedai tu ea.... :P



Kedai ni simple je...mcm ala2 kopitiam...



Lihat menu merah dia...harga bagi aku oklaa...sebab ketam kan mmg mahal kan...tp harga dia xdela mahal sgt kat sini...



Nak makan nasi ngan lauk ketam pon ada....



Menu kat dinding pon ada...



Time ni org x ramai sgt....ada otak2 dan nasi lemak juga.....



Nampak x JJCM punya plate tuu.... :D



Byk masuk magazine kedai ni....



Lihat apa saya order, ini Mee Kari Ketam Biasa, RM8...





X syokla makan ketam pakai sudu.....cmne nk makan....pakai tgn baru heaven...



En Zoro makan Nasi Putih + Ketam Bercili, RM 5++
Cili api bersepah uolss...seramm mak....



Lihat org sakit makan....



Mangkuk dia bsr tauu....penuh lak tu ngan isi lain....ada fish cake, crab finger, tahu, telur rebus, dll....



Sian dia.....sakit2 pon terpaksa layan karenah bakal isteri..........lol


Bagi aku, mee kari dia sedap.....lagi2 bila dimakan ngan ketam tuu.....mmg terasala keketaman nya tuu...santan dia x pekat sgt, x cair sgt, just nice..n x masin sgt...kdg2 ada mee kari ni masin dia terlebih sikit....ni dia sedang2, mcm tawar sikit pon ada...haha...ketam cili En Zoro pon sedap, pedas.....tp mee kari dia mmg x pedas...so kalau korang suka pedas, maybe leh mintak cili potong ke, pokok cili ke apa...tp aku x kisah sebab aku bukanlah hantu pedas.....hoho...nice try, leh syorkan kat korang kalau korang belum  try...
Nanti aku nk try lak mee bandung kedai sebelah mee ketam ni....mcm ramai je org.... :D



*Tapi Mee Ketam ni sesungguhnya x disyorkan pada mereka yg alergic seafood ok....aku pon allergic gk, tp aku die hard fan Mr Crab.... :P


Okla, sakit kepala menyerang kembali....

.: DAA ~~~ :.

18 comments:

_@ZULHAIRY@_ said...

Wee witt tangan berbalut.. Muahaha..

Unknown said...

aik nape ngn tgn tu? terseliuh ms agkt dumbell ke? kui3 sedapnyer ketammmmm

Saya Disini said...

aaaih..tangan zul..wakpe tu..klu cenggini xleh suap mkn sendiri ni..bakal wife die kene suapkan mkn..

haLyZaQiut said...

Zulhairy - hahhaa...nakal lagi, tulaa...

Heartless - hahhaa...xdela, tgn dia terseliuh masa angkat apa nth...router ke, switch ke, firewall ke, server nth...x ingat...hahaha...

Saya Disini - emm xdela ktini...mstila kena suap sndiri sebb 'bakal' dia sibuk nk makan...ingat pewot sndiri...keh3...

Saya Disini said...

aaaih..badan ketul2 cam ne boleh terseliuh lgi nih?

haLyZaQiut said...

Saya Disini - hahaha..berat k.tini katanya....lebih 100kilo cmtuu...tgn tu dahla kudut, ketul celah mananya...tu yg terpeleot tuu....errkk...

Saya Disini said...

oowh..kene rajin lagi la tmbah ketulan2 di tangan..

haLyZaQiut said...

Saya Disini - hahahhaah....ketulan di perut je yg terlebih masalahnya....

HeNRieTTa JoSe said...

dah lamer teringin mee ketam....huhuhu....

haLyZaQiut said...

HeNRieTTa JoSe - heee...tryla yg ni...maybe ada gak kat tempat lain, tp saya x tau sgt....yg ni je saya pernah try...

Fara said...

aaaa....lizaaaa...besnyeee..kene pg nii...haha...dkt ngn kedai bisik2 ke?blkg shell?

haLyZaQiut said...

Fara - haah nana...kat sebelah bisik2 tu.....sama2 bawah De Attap Seafood..ce try ce try... :D

Fara said...

wawawa...da pg mknnn...sedap2...ade org tu...die xleh mkn ketam cz nt mst muntah...tp sbb kite nk mkn sgt2..so terpakse la die ikutkan kot...n akhirnyeee...kuar je kedai tu trus org tu senyap nk temuntah...wahahaha..:P

haLyZaQiut said...

Fara - wahh3....diva sgt kan....makan ada org tunggu...hahahha....laaa, sian betul dia...mesti tahan je rasa nk muntah tu kan....jahat tau nana ni.... :D

Fara said...

hahaha...die bkn tgu jekk..mane x muntahnyeee...kalau die makan lagi licin dari kite...tetibe die mcm xsedar diri plak kan..wahahahaha...

haLyZaQiut said...

Fara - errrkkk....laaa, dia makan sekali ke...satu pencapaian bgus la utk dia...hahaha

Fara said...

hihi...bgs sgttt...kite nak tny gak mase die nk mkn tu..tp da tgk die mkn sedap jek...so biar je la...tp ku sangka panas hingga ke ptg...tp rupenye nak muntah jua di akhirnye...hahaha...cume mujur tak muntah btol2 jek..:P

haLyZaQiut said...

Fara - hahahhaa...sabo jelaa..pasni kena bawak tempat peberet dia lak nana...fair and square...kih3..